חדש בבת ים: סרט ישראלי ב-10 שקלים ב"קולנוע סביונים"

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

כל בת ימי ותיק זוכר את קולנוע סביון, שהוקם ב-1957 והיה מלא עד אפס מקום בלילות הקיץ, עם הגג הפתוח והסרטים שאפשר היה לראות רק שם. כהוקרה לבית הקולנוע המיתולוגי, יזם מוזיאון בת ים את פרויקט "קולנוע סביונים" במסגרתו סדרת סרטי קולנוע מוקרנים לקהל הרחב באוויר הפתוח או בחלל המוזיאון. 

במהלך חול המועד יצא פרויקט סביונים לדרך עם הקרנת הסרט "ישמח חתני", ומחר יום שני (6 בנובמבר), בשעה 19:30, תערך הקרנת טרום בכורה חגיגית של הסרט "פיגומים", ולאחריה שיחה עם במאי הסרט, מתן יאיר. ההקרנה תתקיים במובי מוזיאון בן ארי, ברח' סטרומה 6. עלות הכניסה הינה 10 שקלים בלבד.

"פיגומים" מספר את סיפורו של אשר (אשר לקס) בן ה-17, שהיה הילד הכי מופרע ביסודי, בחטיבה ועכשיו גם בתיכון. כל יום אחרי בית הספר אשר הולך לעבוד עם אביו מילו (יעקב כהן) בעסק המשפחתי לפיגומים. האב נוהג בבנו ביד קשה ומכין אותו ליום בו העסק יעבור לידיים שלו. כשמורה חדש לספרות (עמי סמולרצ'יק) מלמד את הכיתה לקראת מבחן הבגרות, אשר מרגיש שמישהו רואה אותו קצת אחרת. לראשונה הוא מדמיין לעצמו עתיד אחר מזה שמכתיב לו אביו, אך טרגדיה בלתי צפויה טורפת שוב את הקלפים.

מעיריית בת ים נמסר כי תכנית הקולנוע של "סביונים" כוללת הקרנות של 15 סרטים ישראלים מהשורה הראשונה, עלילתיים ותיעודיים, ומשלבת לצד ההקרנות שיחה עם אחד מיוצרי הסרט או מרצה אורח. סדרת ההקרנות עוסקות בסוגיות חברתיות ופוליטיות בישראל. בין הסרטים שבתכנית: "פיגומים", "חלום ירושלים" אשר עתיד להיות מוקרן במסגרת חגיגות הסיגד, "איך מסמנים אהבה" במסגרת אירועי שבוע המודעות לנגישות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ועוד.

פורסם על ידי