שדרוג פינת האוכל – עשה זאת בעצמך, ובקלות!

שדרוג פינת האוכל – עשה זאת בעצמך, ובקלות!

פינת האוכל הביתית מהווה מקום מפגש ושיח לבני המשפחה ומוקד אירוח לארוחות משמעותיות יותר במרבית בתי האב בישראל וככזאת יש להעניק לה את הכבוד והעיצוב הראוי. פינת אוכל נוחה המשרה אווירה נעימה תזכה לזמן שהייה ארוך יותר ולעיצוב ההוואי המשפחתי.
רכישה של פינת אוכל חדשה לא תמיד עומדת בד בבד עם תנאי התקציב הקיימים של משפחה הממוצעת אך למען האמת לא בהכרח צריך כלל להחליף את כל הריהוט על מנת לזכות בשינוי משמעותי, שדרוג הקיים ובעיקר אווירה של חידוש והתרעננות מתבקשים. ריכזנו עברכם מספר טיפים שימושיים ומעניינים באמצעותם תוכלו גם אתם לדאוג לשדרוג העיצוב ושינוי מהותי בקרב פינת האוכל הביתית שלכם שיאפשרו לכם להוסיף חותם אישי וליהנות מפינה משפחתית ונעימה:

צבעים חיים ומאירי פנים – מרבית פינות האוכל הנהוגות במחוזותינו הן לרוב מעץ, מה שמאפשר מדי מספר שנים לשייף, לצבוע ולחדש לגמרי את חזותן. ניתן לצבוע את השולחן על מנת להסתיר את פגמי הזמן שחרטו בו אך גם להחליף את הצבע הקיים בצבע חי ומאיר פנים. גם הכיסאות ניתנים לצביעה פשוטה למדי ומי שמעוניין לחרוג מהמראה המהודר והנוקשה מוזמן לבחון שילובים של צבעים וססגוניות בפינת האוכל ליצירת אווירה ומראה צעירים ורעננים יותר.

תאורה נקודתית ונכונה – תאורת פינת האוכל אינה צריכה להיות בהכרח חזקה ובוהקת כי אם רכה ובפיזור אור נקודתי בעיקר מעל פני השולחן. מומלץ לבחור בגוף תאורה גדול ובצבע אור בגווני הצהבהב ולהעמיד אותו ממש מעל מרכז השולחן. חשוב שהסועדים יראו את אשר בצלחתם וגם זה את זה, אולם תאורה חזקה אינה מתאימה לאווירה האינטימית והמשפחתית שחלל זה מיועד לייצר.

תמונה אחת, שווה אלף… – פינת האוכל לרוב יושבת לפחות בצמידות לקיר אחד וכדאי לקשט אותו בתמונה מתאימה. לא חייב לבחור בתמונה המכילה פרטי מזון אולם כדאי ללכת על תמונה ברורה ולא מופשטת, בעלת צבעים חמים המשדרת אווירה. תמונת נוף או ציור מקומי יכולות בהחלט להתאים ולהעניק מימד נוסף שיעורר את התיאבון.

נוחות מעל הכל – במידה והכיסאות בחדר האוכל שלכם אינם מספקים נוחות מרבית זהו בהחלט הזמן לעשות מעשה ולהחליף אותם לכיסאות ידידותיים לישבן ולגב. במידה ולא ניתן לעשות זאת, חפשו בחנויות הטקסטיל ובאתרי האינטרנט השונים כריות ומשענות שיתאימו לכיסאות שלכם וישתלבו באווירה הכללית. נוחות היא חלק בלתי נפרד מפינת האוכל שלכם – אל תוותרו עליה, שינוי במרכיב זה יכול לשדרג לכם לגמרי את כל חווית האוכל והארוחות.

אביזרים ביתיים וקישוטיים – מפה, קערה יפה, פמוטים, ישנם אין ספור אביזרים שיכולים בעלות פעוטה לקשט את פינת האוכל שלכם. כדאי ונכון להציב על פני השולחן אביזר מינימליסטי בצבע המותאם לחלל הכללי שיעניק תחושת ביתיות, חום ואותנטיות.

סדר ולא רק בפסח – עצה פשוטה לכאורה ששווה המון: מרבית האנשים הופכים את שולחן האוכל לשולחן העבודה שלהם, משאירים עליו דברי דואר שלא ברור מה לעשות בהם, תיקים, מפתחות, טלפונים ושאר מוצרים אותם אנו מניחים ברגע שאנו מגיעים הביתה.

גם פינות האוכל המעוצבות ביותר זוכות בטעם לפגם כאשר הדבר הראשון שמחייך אלינו מהן הן הקבלה שהשאיר ועד הבית בתיבת הדואר והכבל המשתלשל של הלפטופ. מצאו מקום לכל הללו, התקינו תיבה תלויה לדברי דואר, מתקן למפתחות ומתלה לתיקים והניחו לפינת האוכל שלכם להיות מזמינה ונעימה לעין. מוזמנים לנסות ולהיווכח בעצמכם…

פורסם על ידי