פוליש רצפות – איך להבריק רצפה

פוליש רצפות – איך להבריק רצפה

אחת השיטות המוכרות ביותר להברקת רצפות היא פוליש. האם זה אומר שהדרך להברקת כל רצפה היא על ידי פוליש רצפות? לא תמיד ולא עבור כל רצפה. כדי לספק מענה מקצועי לשאלה החשובה – איך להבריק רצפה? ראשית צריך להבין מה נותן את אפקט הברק, מה שומר על האפקט המבריק, ומה עלול לגרום לרצפה מבריקה לאבד את הברק ולהיראות שחוקה ולא נקייה.

כדי לספק את המענה לכל השאלות הללו, פנינו לנציג של חברת הניקיון דוקטור פוליש בסניף בת ים והוא הסביר לנו בצורה מפורטת איך להבריק רצפה באופן מקצועי, מתי מומלץ לעשות פוליש רצפות ואיזה סוגי פוליש יכולים להתאים לסוג המרצפות שיש לכם בבית.

 

מה נותן לרצפה את אפקט הברק ?

תחושת הברק שיש לרצפה נובעת מהחזר האור שפוגע בשכבה העליונה של הריצוף ובמקום לחדור ולעבור דרכו, חוזר כלפי חוץ ומשתקף בעיני המתבונן כנוצץ. מבלי להיכנס להסבר מדעי מורכב על תפקיד המים שבחומר ועל מטענים חשמליים שמצטברים עם מטען שלילי או חיובי, אפשר לומר שכדי לקבל אפקט של רצפה מבריקה צריך לצפות את הריצוף בחומר שיספק את כל התנאים שנדרשים להחזרת האור כלפי חוץ. מאחר והרצפה היא החלק הכי משומש בבית, החלק שעליו אנחנו דורכים עם נעליים שבתחתית שלהן יש לכלוך שנדבק מהרחוב ודרכן עובר לשכבה העליונה ברצפה, לא מספיק לצפות את הרצפה בחומר שגורם להברקה – צריך שאותו חומר יהיה עמיד ויחזיק מעמד.

 

מה שומר על האפקט המבריק ?

הדרך הטובה ביותר לשמור על רצפה מבריקה, זה לקנות ריצוף מלאכותי כמו גרניט פורצלן, שכבר בתהליך הייצור שלו הוא עובר זיגוג והשכבה העליונה של המרצפות מצופה בחומר מבריק שגורם להחזרת האור ואינו נשחק כתוצאה משטיפת הבית או משימוש יום יומי. כמובן שגם ריצוף כמו גרניט פורצלן יכול לאבד מהברק שלו, אבל זה דבר שיקרה כתוצאה משימוש בחומרי ניקיון שאינם מתאימים לפורצלן וכתוצאה מהשימוש בהם ייוצרו כתמים שיגרמו לרצפה לאבד מהברק הטבעי שלה.

כשמדובר בריצוף שאינו מבריק מטבעו, את השכבה החיצונית שיוצרת ברק נוצץ נצליח לייצר עם חומרים שמבוססים על שומן. כידוע לכולנו, מים ושמן לא מתערבבים יחד ויש ביניהם אפקט של דחייה, אבל כאשר המים מתערבבים עם סבון – אז נוצר אפקט שתופס את השומן ושוטף אותו מהמשטח שאליו הוא דבוק.

מאחר ואי אפשר לשטוף את הבית רק עם מים, כי הסבון עוזר גם לנקות לכלוך שנדבק לשומן והוא מחטא את המקום מפני חיידקים, יש חומרי ניקיון שנוצרו במיוחד לצורך שימוש מסוג זה והם מצד אחד יספקו חיטוי וניקיון אבל מצד שני יפעלו בעדינות מול שכבת השומן שמצפה את הרצפה ולא יגרמו לה לאבד את הברק כתוצאה משטיפה.

 

מה יגרום לרצפה לאבד את הברק ?

אם צריך לענות תשובה קצרה יותר לשאלה "מה שומר על האפקט המבריק של הרצפה?", הייתי אומר שהשימוש בחומרי ניקיון שמתאימים למצב הרצפה ולפעולות שנעשו בה לצורך הברקה, זה מה שישמור על הרצפה מבריקה לאורך זמן. ובמענה לשאלה "מה יגרום לרצפה לאבד את הברק שלה?" הייתי אומר שהדבר שהכי משפיע לרעה על רצפה שמאבדת את תחושת הברק, זה שימוש בחומרי ניקיון שאינם מתאימים לסוג הרצפה ולפעולות ניקיון מקצועיות שנעשו בה.

כמו שניקיון חלונות עם סמרטוט ישאיר כתמים על הזכוכית וכדי לקבל חלון נקי בלי כתמים צריך לנקות עם נייר ולא עם סמרטוט, כך גם לרצפה צריך להתאים את החומר שנכון לה. ואם הנזק כבר נעשה ויש לכם רצפה ישנה עם כתמים שנראה שאין שום דבר שיכול להחזיר לה את המראה הנקי והמבריק, כדאי שתפנו לייעוץ עם חברת ניקיון מקצועית כי פעמים רבות פוליש לרצפה יכול לעזור מאוד, ובמצבים ממש קשים ניתן לבצע ליטוש כדי להסיר את השכבה הפגומה ולטפח שכבה חדשה עם מראה מבריק.

 

מהם סוגי הפוליש הקיימים ?

כעיקרון יש 3 סוגי פוליש רצפות וכל אחד מהם פועל בצורה שונה ויתאים לסוג שונה של ריצוף. לפניכם הסבר על כל אחד מסוגי הפוליש, כך תוכלו לבחור פוליש לבית בהתאמה מושלמת לרצפה.

 

פוליש ווקס

פוליש ווקס הוא סוג הפוליש הנפוץ ביותר והוא הראשון ששימוש עבור ניקוי רצפה והענקת מראה מבריק למרצפות שחוקות. את האפקט המבריק הרצפה תקבל על ידי ציפוי של שכבת ווקס, חומר שומני שנדבק לרצפה ונחשב לעמיד יחסית מול שטיפות וניקיון רגיל של הבית. פוליש ווקס יתאים לריצוף אבן טבעי כגון שיש או למרצפות טרצו שומשום וכדומה, והוא לא מתאים עבור גרניט פורצלן ומרצפות קרמיקה.

 

פוליש קריסטל

פוליש קריסטל הפך לטרנד פופולארי בעשור האחרון והוא מעניק לרצפה הברקה נוצצת במיוחד שמחזיקה מעמד למשך זמן רב. בשונה מפוליש ווקס שמבריק את הרצפה על ידי ציפוי חיצוני, פוליש קריסטל גורם להברקת המרצפות על ידי החדרת שבבי קריסטל קטנטנים אל תוך שכבת המרצפות העליונה ולא באופן של ציפוי הרצפה. פוליש קריסטל נחשב לעמיד מאוד והוא לא מאבד את אפקט ההברקה בקלות.

 

פוליש אקרילי

אם אתם מחפשים פוליש לרצפות באזור מסחרי או במפעל וכדומה, סביר להניח שפוליש אקרילי יהיה הסוג שהכי יתאים עבורכם. החומר שמשמש עבור ניקוי הרצפה הוא חומר אנטי-סטטי ומעבר למראה מבריק הוא גם מונע הולכה של חשמל סטטי במקומות עם תנועה רבה של אנשים. פוליש אקרילי יתאים עבור ניקוי רצפה מסוג PVC אך ניתן להשתמש בו גם עבור ריצוף מאבן, כשהוא יוצר שכבת הגנה עמידה ומעניק ברק עם מעט עמימות.

 

פורסם על ידי