מכשירי שמיעה: מה עדיף מכשיר או ניתוח?

מכשירי שמיעה: מה עדיף מכשיר או ניתוח?

לא מעט אנשים אשר נדרשים להשתמש במכשיר שמיעה, תוהים בינם לבין עצמם ולעיתים קרובות גם עם רופא אף אוזן גרון אליו הם פונים בשאלה, האם משתלם להם להרכיב מכשיר או שמא לבדוק אופציה לניתוח אשר יתקן את המצב.

כיום אנחנו יודעים שישנם ניתוחים שונים, אשר מיועדים בעיקר למי שמצב השמיעה שלו הורעה באופן קיצוני (או כאלה שנולדו עם לקות שמיעה באופן חריג). הניתוח אומנם פחות מיועד לאנשים שיכולים לשמוע אך באופן חלש ועל כן הם זקוקים למכשיר שמיעה ובכל זאת, הניתוח נחשב לאופציה עבור לא מעט מטופלים.

התהייה לגבי מכשירי שמיעה או ניתוח, היא טבעית ולגיטימית. הרי כפי שאנחנו עוברים ניתוחים פלסטיים במטרה לשנות נראות של אזור מסוים או לתקן מצב מסוים, למשל השמנת יתר או קמטים בעור, כך אנחנו רוצים לשנות ולתקן מצב תפקודי מסוים. זה לא שונה לצורך העניין, מאנשים שעוברים ניתוח לייזר להסרת משקפיים. במקום שנצטרך להרכיב כל הזמן משקפיים, אנחנו בוחרים לעבור ניתוח שיתקן את איכות הראיה שלנו. השאלה הנשאלת היא, האם זה נכון לעבור ניתוח שכזה.

לפני שנציג יתרונות וחסרונות, חשוב לומר אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מכשירי שמיעה מסוגים ודגמים שונים, מדובר על מכשירים דיגיטליים ואנלוגיים, כאלה שיכולים להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד. המגוון הרב בנושא, מאפשר לנו לבחור את המכשיר הטוב ביותר עבורנו, אשר גם יהיה לנו מאוד נוח לשאת אותו ונוכל להשתמש בו בצורה אפקטיבית. לכן, גם אם אנחנו יודעים על ניתוח ושומעים עליו דברים טובים, חשוב לזכור שהאופציה של שימוש במכשיר שמיעה, היא לא פחות טובה.

יתרונות וחסרונות לניתוח במקום מכשיר שמיעה

אנחנו יכולים למצוא מספר יתרונות לניתוח, למשל, עצם זה שאנחנו לא נצטרך לשאת מכשיר שמיעה. זה יגרום לנו להרגיש הרבה יותר נוח, זה יגרום לנו להיות בחברה מבלי להרגיש תחושת אי נעימות, זה גם ימנע מאיתנו את הצורך לתקן את המכשיר, להחליף רכיבים וכדומה.

אך לצד היתרונות יש מספר חסרונות. כפי שציינו, הניתוח לא מתאים לכל אחד, אלא גם לאנשים במצב ספציפי. חסרון אחר הוא שמדובר בניתוח מאוד יקר, הרבה יותר יקר מעלות מכשיר שמיעה, ולא תמיד קופת חולים ממהרת להשתתף בו. צריך עוד לומר, לא מדובר בניתוח שמסיר מאיתנו את הצורך לשאת מכשיר שמיעה לגמרי, הוא פשוט מעביר את המכשיר מחזית האוזן אל חלקיה הפנימיים.

כאן אנחנו נוגעים בנקודה חשובה, אם אנחנו עוברים ניתוח עלינו לזכור שמדובר בפעולה פולשנית, פעולה שצוללת עמוק אל תוך האוזן שלנו, תופעות הלוואי והנזק הנלווה יכול להיות מאוד גדול.

לכן, לפני שממהרים לוותר על מכשירי שמיעה, מוטב להשתמש באחד מהם ולבחור בו, על פני אופציות שנראות מתקדמות אך יש בהן לא מעט סיכונים.

פורסם על ידי