מי הן חברות הסייבר המובילות בישראל?

מי הן חברות הסייבר המובילות בישראל?

חברות הסייבר המובילות בישראל משמשות כקטר של תעשייה שלמה. מה קורה בארץ ובחו"ל ומה צופן העתיד לחברות אבטחת סייבר? הנה כל מה שכדאי לדעת כבר עכשיו

בשנת 2015 פעלו בישראל כ-300 חברות שמתמחות באחד מתחומי הסייבר, מתוכן כ-30 נוסדו ב-5 השנים האחרונות. ברבעון הראשון של אותה שנה אף גויסו מעל 80 מיליון דולר לפעילות של חברות בענף הסייבר, ו-4 עסקאות סייבר גדולות רשמו אקזיטים בסך כולל של 400 מיליון דולר.

עם זאת ובניגוד גמור למה שנהוג לחשוב, רק 20% מהיזמים בתחום הסייבר הם יוצאי יחידות צבאיות וכל השאר הם פורשי חברות הייטק גדולות אחרות או בעלי מקצוע עם רקע והכשרה.

החברות שמשנות את העולם המקוון

מהאמור לעיל אפשר להבין מדוע קורס סייבר יכול לשמש דרך מצוינת להשתלבות בענף, אולם חשוב לא פחות להכיר את חברות הסייבר המובילות בישראל. זו רשימה שמתעדכנת חדשות לבקרים כי רק בשנת 2014 הושקעו מעל 200 מיליון דולר בחברות מן הסוג הזה, אך שווי של מעל 20 מיליארד דולר עבור חברות סייבר ישראליות שנסחרות בבורסה האמריקאית הוא בהחלט תירוץ טוב להשקיע בחיפוש המידע.

אין נוסחה שקובעת מי הן חברות הסייבר המובילות בישראל והדרך היחידה לעקוב אחריהן היא לפי קצב הגידול. במילים אחרות, חברת סייבר שגדלה במהירות היא ככל הנראה חברה מצליחה עם פוטנציאל גבוה, ולהיפך.

חברת הסייבר Cybereason מפתחת מוצר שמסייע לזיהוי תקיפות מכוונות מטרה ובשנה החולפת דווח שהיא גייסה מעל 90 מיליון דולר ממשקיעים בינלאומיים. לעומתה, radware היא חברת סייבר גלובאלית שמספקת הגנה למעל 10 אלף ארגונים ויש לה מעל 1,000 עובדים ברחבי העולם.

במקביל, כדאי להזכיר את חברת ForeScout שנמצאת בצמיחה מואצת וזוכה לתשומת לב בזכות מערכת שמותקנת בחברות, ארגונים ממשלתיים ומוסדות בכל רחבי הארץ והעולם.

מה קורה בתחום של אבטחת סייבר?

אם ניקח את דירוג Cybersecurity Ventures כאינדיקציה לחברות מובילות בענף הספציפי של אבטחת סייבר, נמצא שם לא פחות מ-36 חברות ישראליות. את הישראליות ברשימה מובילה חברת CyberArk שנמצאת במקום ה-20 ו אחריה צ'ק פוינט הותיקה, Chekmarx ו- Radware. במקום ה-97 נמצאת חברת Fireglass וחברה יחסית קטנה כמו Cymmetria נמצאת בקום ה-493.

יש המון חברות סייבר שהחלו את דרכן בישראל ומאז נדדו לעמק הסיליקון או למקומות אחרים ברחבי העולם. אלו חברות עם שורשים עמוקים בארץ הקודש וגם הן משפיעות בצורה כזו או אחרת על ענף הסייבר המקומי. חברת פאלו אלטו למשל נמצאת במקום ה-21 של הרשימה לעיל, בעוד חברת אימפרבה נמצאת במקום ה-44. לפי דוח מקביל של שוק אבטחת הסייבר צפויה ההוצאה הגלובאלית על מוצרים מן הסוג הזה להגיע לטריליון דולר עד 2021, אז יש למה לצפות.

פורסם על ידי