מה מעניין את הנהג הישראלי? במקום הראשון – בטיחות

מה מעניין את הנהג הישראלי? במקום הראשון – בטיחות

סקרים רבים נערכים בישראל ובעולם המערבי כולו במטרה לנסות ולהבין את העדפותיהם של צרכני הרכבים הפרטיים – אחד השווקים הגדולים והמשגשגים ביותר בעולם. סקרים רבים אשר נערכו בישראל בשנים האחרונות מגלים כי לנגד עיניו של צרכן הרכב הישראלי הממוצע עומדים מספר שיקולים שונים, אך מעל כולם השיקול החשוב ביותר – בטיחות לרכוש טויוטה אישית. כיצד משפיעה המודעות הגבוהה לחשיבות הבטיחות האישית ברכבים על העדפותיהם של צרכני הרכב הישראלי והאם מודעות זו אכן מסייעת לבטיחות בכבישים בישראל?

המודעות לבטיחות מסבירה את מדד הרכבים הפופולאריים בישראל

מודעותם הגבוהה של הנהגים הישראלים לדבר החשוב ביותר בעולם הרכב – הבטיחות האישית של הנוסעים בו, באה לכדי ביטוי במספר דרכים שונות, אך מעל הכל בביקוש ליצרניות ולדגמים מסוימים בשוק הרכב הישראלי.

דוגמה טובה לכך היא חברת טויוטה – כידוע, מזה שנים רבות שטויוטה היא מיצרניות הרכב הפופולאריות והמצליחות ביותר בישראל (כמו גם בעולם כולו). בעוד עשויות להיות לכך סיבות שונות, אין ספק כי אחת הסיבות העיקריות לכך היא המוניטין של החברה כאחת מיצרניות הרכב השמה את הדגש המרבי על בטיחות. מנגנוני הבטיחות המתקדמים של רכבי טויוטה, במיוחד בשנים האחרונות (החברה פיתחה מנגנוני בטיחות חדישים אשר מתריעים על מגוון מפגעים בדרך ואף מסייעים לנהג להאט את הרכב במקרה הצורך…), מושכות ישראלים רבים , כאשר שיקולי הבטיחות נמצאים כאמור אל נגד עיניהם.

כאמור, ישנן סיבות נוספות המסבירות את הביקוש בשוק הרכב המקומי לרכבים של יצרניות כאלו ולא אחרות, דוגמת תצרוכת דלק, עלות הטיפולים השוטפים, הסיכויים למכור את הרכב במחיר טוב לאחר מספר שנים וכו'. אך כאמור לשיקולי הבטיחות האישית מעמד מיוחד – מדובר בשיקול החשוב ביותר בעולם הרכב בכלל (מה חשוב יותר מהבטיחות שלנו, של ילדינו ושל שאר הנהגים והולכי הרגל בסביבתנו?…), וכפי שהמחקרים והסקרים מראים – גם הנהגים הישראלים מעניקים לנושא זה חשיבות מיוחדת.

הקשר לבטיחות בדרכים וכמות תאונות הדרכים בארץ

האם המודעות הגבוהה של הנהגים הישראלים לשיקולי בטיחות והעדפותיהם לרכוש רכבים הנחשבים בטיחותיים יחסית באים לכדי ביטוי גם בנתונים בנוגע לכמות תאונות הדרכים והנפגעים מהן בארץ?

תשתיות התחבורה כאן התמונה מורכבת יותר ופחות חד משמעית. זאת מפני שרמת הבטיחות בדרכים כפי שהיא באה לכדי ביטוי במספר תאונות הדרכים בארץ מדי שנה, מושפעת בצורה חזקה גם ממספר גורמים נוספים, וביניהם בארץ, הצפיפות על הכבישים ועוד. לכן, קשה יותר לקבוע בוודאות כי המודעות של הנהג הישראלי הממוצע לחשיבות הבטיחות ברכב בו הוא נוהג, והנטייה לרכוש רכבים בטיחותיים יחסית, מסייעות בהורדת כמות תאונות הדרכים בארץ. עם זאת, מה שכן ניתן לקבוע, הוא כי נהג אשר אכן שם דגש על בטיחות ודאג לרכוש רכב בטיחותי בעל אביזרי ומנגנוני בטיחות מתקדמים, מוריד בפועל את הסיכויים לכך שהוא או משפחתו ייפגעו כתוצאה מתאונת דרכים.

פורסם על ידי