חיזוק תדמית העסק בשוק תחרותי – באמצעות מיתוג מחדש

חיזוק תדמית העסק בשוק תחרותי – באמצעות מיתוג מחדש

בעלי עסקים רבים מגיעים בשלב זה או אחר שלהם למצב שבו הם מרגישים שהעסק שלהם צריך שינוי או ריענון. ייתכן וההכנסות מדשדשות במקום, ייתכן שהם מעוניינים לחדש את האנרגיות או לפנות אל קהל לקוחות חדש. אפשרות נוספת היא פנייה חדשה ומותאמת יותר לקהל הלקוחות הנאמן שלהם. כיום ידוע שמשימת מיתוג מחדש מתאימה כמעט לכל עסק, ללא קשר לתחום העיסוק שלו. רק צריך לדעת איך יהיה הכי נכון לבצע את המהלך כך שישיג את המטרה של בעל העסק.

חשוב מאד לדעת ולהבין שמיתוג מחדש הוא תהליך שיש בו לא מעט שלבים. לא רק המיתוג עצמו עובר מתיחה, שינוי וריענון אלא כל נושא נוסף שקשור בשיווק והפרסום של העסק בעיני הלקוחות – הן הקיימים והן הפוטנציאליים. אחד הנושאים הבולטים שצריך להקדיש לו תשומת לב רבה הוא הנושא של שילוט. במידה ומדובר בבית עסק פיזי שצריך להזמין את הלקוחות להגיע כדי להכיר את המוצרים או על מנת לבצע רכישה – אין ספק שהנושא של שילוט לעסקים צריך להיות אחד המדוברים והמהותיים בתהליך המיתוג.

איך מחליטים על אמצעי השילוט החדשים?

ראשית – חשוב מאד להבהיר שכמו בכל תהליך שקשור בשינוי עסקי – גם כאן מומלץ מאד שאת התהליך ילווה איש מקצוע. הוא יוכל להנחות איך לבחור את אמצעי השילוט, האם יתאים לעסק שילוט מואר, היכן למקם את השילוט ואילו מסרים יופיעו עליהם. לכל בחירה שתתבצע תהיה השפעה ישירה על הגעתם של הלקוחות ולכן חייבת להיות אסטרטגיה ברורה לדרך הפעולה. ברוב המקרים מושקע לא מעט כסף בשילוט ואי אפשר לבחון האם השילוט שנבחר עושה את העבודה או לא, לכן עבודת ההכנה חשובה מאין כמוה.
למזלם של בעלי העסקים כיום אפשר לבחור אמצעי שילוט שיתאימו לכל סוג של מיתוג ולא רק זה – גם יחזקו את התדמית של בית העסק, יגרמו ללקוחות להעדיף אותו על פני אחרים, יבליטו את הבידול העסקי שהוא מציע וכמובן יעבירו לעוברים והשבים את המסרים של בעל העסק – הן האישיים והן העסקיים. התדמית של עסק יכולה להיות מה שיביא לקוחות חדשים או שבגללו העסק עלול לחדול מלפעול – וכל זאת בזכות תהליך נכון של מיתוג מחדש.

איך יתרום מיתוג מחדש לחיזוק התדמית של העסק?

כאמור, לא בכדי בעלי עסקים רבים פונים לתהליך של מיתוג מחדש. הם יודעים בוודאות וגם חשים באינטואיציה שלהם שהעסק צריך ריענון וכך כנראה גם הלקוחות. לשם כך יש לבצע, בדרך כלל כמה מהפעולות הבאות:
שינוי הלוגו או הסמליל לכאלה שישדרו ערכים אחרים ותואמים יותר לרוח החדשה של העסק עצמו ושל השירותים או המוצרים שהוא מציע ללקוחות.
שינוי של הצורות או הצבעים על מנת שכל המראה החזותי יהיה מושך ומפתה יותר, ילכוד את תשומת הלב של הלקוחות ויגרום להם להרגיש שהם חייבים להגיע לבית העסק.

חידוד מסרים בדרך שתפנה באופן ממוקד לקהל היעד, תסייע לו בהבנה שכדאי לו ואפילו קריטי עבורו להגיע אל בית העסק, לבצע רכישה של מוצר או שירות.

חשוב לדעת שכאשר התהליך של מיתוג מחדש מאחד בתוכו את כל האלמנטים הקשורים לעסק, לרבות החזותי, השיווקי והעסקי – אין ספק שיהיה קל יותר להגיע בדיוק אל מי שעשוי להתאים לקהל היעד וגם להעביר לו את המסרים האלה. זו הדרך הנכונה לפעול ולכן חשוב מאד שהתהליך יבוצע בכובד ראש ותוך ניתוח מעמיק של כל תרחיש עסקי אפשרי.

פורסם על ידי