ביטוח אבדן כושר עבודה-פוליסה אחידה

ביטוח אבדן כושר עבודה-פוליסה אחידה

אבנר הייזלר הוא מומחה לתביעות נגד חברות הביטוח, והוא מסביר את החוק החדש כאשר יש פוליסה אחידה יש שקיפות, תחרות בשוק הביטוחים, מחיר מסודר ועוד. אם בעבר היו חברות הביטוח מתעקשות על חתימה על מסמכי הביטוחים, שהלקוח לא ממש מבין בהן. היום החוק אינו מאפשר זאת, ומסיבה זו התחום הזה גם נפתח לתחרות חברות רבות, וכך קיימת אפשרות לבצע ביטוחים שונים, וכך גם המחיר יכול לרדת. נושא הביטוחים הוא נושא מאד מורכב, ויש להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בכך אבנר הייזלר,  ישנה התמחות גם בחוק החדש לעניין תביעת זכויות הלקוח מחברות הביטוח.

אז מהי פוליסה אחידה ומה היתרון שלה לעומת הנהוג בעבר?

מהו ביטוח אבדן כושר עבודה?

ביטוח אבדן כוש עבודה הוא הגנה ביטוחית על האדם, בתקופה שאינו יכול לעבוד מסיבה כל שהיא מחלה או תאונה. בעבר היו קיימות עשרות חברות ביטוח, שכל חברה קבעה את התנאים שלה, ברגע האמת האדם הסתבך, את איזה חברה לתבוע את כספו. האדם שהגיע לתבוע תביעה על אבדן כושר עבודה, חשוב שהתייעץ עם המומחה אבנר הייזלר.

מהי פוליסה אחידה?

המפקחת על הביטוחים ראתה את הניצול של חברות הביטוח, והעבירה חוק בדומה לחוק ביטוח בריאות, חוק הפוליסה האחידה. חוק זה טוען כי יש ליצור פוליסה אחידה, המחייבת את כל חברות הביטוח הקיימות. מטרת הפוליסה לספק את כל צרכי הלקוח בצורה שקופה ואחידה.

על פי ההנחיות הקיימות, הביטוחים של כל חברות הביטוח יהיו מבניות. כאשר התוכנית הבסיסית הינה זהה, ומותאמת בכל חברות הביטוח, כל חברה תוכל לבצע הרחבות באלמנטים שונים של נושא הביטוח. כל נושא כזה יתומחר בנפרד המחיר יהיה שונה לתוכנית הבסיסית, וגם להרחבות.

מה כולל הכיסוי הבסיסי של הלקוח?

הביטוח הבסיסי יכלול ביטוח על אבדן כושר עבודה בשיעור של 75%, הגורם לפגיעה קבועה או זמנית של אדם בכושר העבודה בין במקצוע שלו או בין במקצוע אחר. התקופה בביטוח הבסיסי הוא בעצם עד גיל הפנסיה, העומד על פי החוק עד גיל 67 שנים, אלא אם כן הלקוח רצה אפשרות אחרת.

 אבנר הייזלר טוען כי סכום הכיסוי המקסימלי יחושב על פי שיעור של 75% מהמשכורת האחרונה שתחושב כך בשני אופנים:

  1. השכר הממוצע בשנה האחרונה שקדמה למקרה אבדן כושר עבודה.
  2. ממוצע של שלושה חודשים לפני הפציעה או הפגיעה.

אבנר הייזלר  המתמחה בסוגים שונים של ביטוחים יוכל להיות לכם לעזר רב.

*יודגש כי אבנר הייזלר אינו עורך דין, אך מומחה בהגשת תביעות אל מול חברות הביטוח על כל הצד הפרוצדורלי.

צילום: Pixabay

 

פורסם על ידי