איך לבחור כיסא עבודה ארגונומי איכותי?

איך לבחור כיסא עבודה ארגונומי איכותי?

מי שעובד בעבודה משרדית שכרוכה בישיבה של שעות מרובות ליד השולחן או מול מסך המחשב מכיר את החשיבות הגבוהה של בחירת הכיסא המשרדי שישרת את העובד. אם בעבר לא הייתה שום חשיבות לכיסא שיהיה בשימוש – הרי שכיום חשוב מאד לשים לב למאפיינים של הכיסא על מנת שהוא יתמוך במערכות הגוף ובמבנה האנטומי של כל אחד ואחד. בזכות כיסאות המתוכננים ומיוצרים לאחר תכנון ארגונומי מעמיק – אפשר לשפר את היעילות של העבודה ואת התחושה בגוף – גם לאחר ישיבה ממושכת.

יצרני הריהוט המשרדי יודעים כיום שלרהיטים שהם מייצרים יש השפעות, לעיתים כאלה מרחיקות לכת על הגוף של העובדים. כיום אפשר לשים לב לכמה פרמטרים ואלמנטים שהתייחסות מעמיקה אליהם תשפר את מבנה הכיסא ותוודא שהוא אכן מתאים לישיבה ממושכת ללא פגיעה בגוף לטווח הקצר או הארוך. יתרה מכך – הכיסא יכול ממש להתאים את עצמו למבנה של הגוף וכך לשפר את הביצועים ואת התחושה.

למה כדאי לשים בעת בחירה של כיסא עבודה ארגונומי?

  • מבנה המושב עצמו – המושב צריך להתאים למבנה הגוף של העובד שיושב עליו. כיום יש מושבים מתקדמים במיוחד העשויים מג'ל, כך שצורת המושב תשתנה כל פעם ותאפשר לקבל את תנוחת הישיבה מחדש.
  • משענת הכיסא – כיום אפשר למצוא כיסאות שהמשענת שלהם עשויה מרשת – מה שמאפשר גמישות בהישענות על הכיסא ולא מגביל את תנוחת הישיבה וההישענות של העובד.
  • אפשרות של הישענות לאחור – מרבית הכיסאות המשרדיים הארגונומיים כיום מצוידים במנגנון המאפשר לשנות את זווית ההישענות לאחור, כלומר הזווית שבין המושב לבין המשענת. כך יכול העובד תוך כדי הישיבה למתוח את איבריו ולחלץ עצמות – זאת מבלי לקום מהכיסא.
  • משענות ידיים – בין אם מדובר בעובד שיושב ליד השולחן לבין עובד ללא שולחן קרוב – חשוב מאד שהכיסא יהיה מצויד במשענות ידיים שיהיה נוח להניח עליהן את הידיים בנוחות וכך להפחית מהעומס והמתח שנוצרים על השרירים.
  • כיוון של גובה המושב ומשענות הידיים – על מנת להתאים באופן מושלם את הכיסא לגופו של כל עובד – חשוב שאפשר יהיה לכוון את הגובה של המושב ושל משענות הידיים. כך כל עובד שעושה שימוש בכיסא יוכל לכוון את הכיסא כך שיהיה לו הכי נוח לשבת בזמן העבודה.

היחס של המנהלים לכיסאות הארגונומיים

מנהלים רבים בחברות וארגונים מבינים כיום את הפוטנציאל הטמון בכיסאות איכותיים וטובים עבור העובדים שלהם. גם אם מדובר בתקציב גבוה יותר ממה שתכננו – הרי שההשקעה תהיה מוצדקת כאשר יתברר שהעובדים יכולים לשבת יותר זמן על הכיסאות ולבצע את העבודה שלהם. העבודה תתברר כיעילה ופורייה הרבה יותר בזכות כיסאות איכותיים, טובים מאד וכאלה שמתוכננים במלאכת מחשבת על ידי מהנדסים שמעוניינים בטובתם של העובדים. גם העובדים שיידעו שחשבו עליהם ושהנוחות שלהם הייתה חשובה עבור המנהלים ישמחו לתת בחזרה ויתרגשו מהמחשבה עליהם וההתחשבות בהם.

אם בעבר כיסאות איכותיים וארגונומיים היו נחלתם של מנהלים בכירים בלבד – הרי שכיום כל עובד יכול לבקש ולקבל מהמנהל שלו כיסא טוב ואיכותי שישמור על הגוף שלו גם לאחר ישיבה ממושכת ליד השולחן או המחשב. גם לאחר הפסקה בעבודה, אוורור המחשבה וחילוץ העצמות – יהיה קל הרבה יותר לחזור לשבת על הכיסא ולחזור לעבוד בהרגשה טובה ורעננה, כאילו יום העבודה התחיל רק זה עתה.

המאמר נכתב ע"י צוות סמייל אופיס – כסאות עבודה משרדיים אורתופדיים

פורסם על ידי