השר גלנט: נהפוך את בת ים לפיילוט לאומי בהתחדשות עירונית

צילומים: יואב פלי

צילומים: יואב פלי

שר הבינוי והשיכון, האלוף במיל' יואב גלנט ביקר אתמול (שלישי, 2 בינואר) בבת ים ונועד עם ראש העיר יוסי בכר, חברי הנהלת העיר וצוותי ההנדסה, לישיבה מקצועית שעסקה בקידום תהליכי הבנייה בעיר. במהלך הישיבה הוצגו לשר גלנט תוכניות הבינוי, בדגש על תוכניות ההתחדשות העירונית הרבות שמקדמת העירייה, ושעל פי תוכנית המתאר צפויות להוסיף לעיר עוד 18 אלף יחידות דיור עד שנת 2035.

כמו כן הוצגו החסמים העומדים בפניה של העירייה, הקשיים בקידום התוכניות והמשאבים הרבים שנדרשים על מנת שחזון ההתחדשות יקבל ביטוי מוחשי יותר בשטח. השר גלנט, שהגיע יחד עם נציגי משרדו, אמר כי אין ספק שבת ים היא אחת מהערים המובילות בהתחדשות עירונית בישראל, אך היא זקוקה לדחיפה קלה מצד משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית, שיסייעו לה בזירוז תהליכי התכנון ובהאצת הפרויקטים. עוד הוסיף גלנט כי כל הצדדים ירכזו מאמץ במציאת דרכים יצירתיות לקדם את תחום ההתחדשות של העיר. "נהפוך את בת ים לפיילוט לאומי בתחום ההתחדשות העירונית", אמר גלנט. 

"המציאות שבה תושבים מחכים שנים ארוכות לאישורים של ועדות התכנון היא בלתי נסבלת וגורמת לכך שפרויקטים רבים מתבטלים ותושבים מוצאים עצמם בבניינים המוכרזים כמסוכנים ובלי פתרונות באופק", אמר בכר, "על מנת שנוכל להמשיך להוביל את ההתחדשות אנחנו צריכים את התערבות משרד הבינוי והשיכון וגופי הממשלה השונים האמונים על תחום הדיור. התחדשות היא משימה לאומית ראשונה במעלה וזהו אינטרס משותף של כולנו".   

מהעירייה נמסר כי בחמש השנים האחרונות נרשמת עלייה תלולה בכמות יחידות הדיור המאושרות במסגרת פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, כאשר בשנה הקרובה צפויות להיות מאושרות כ-3,000 יחידות דיור במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית. אולם, בעוד המדינה משקיעה כיום בעיקר בבנייה חדשה ומקדמת פרויקטים ותוכניות גג ממשלתיות שנועדו להאיץ בנייה זו, תחום ההתחדשות העירונית לא זוכה למספיק תשומת לב וסיוע, ולא פעם מתנהל במשך שנים ארוכות בשל סחבת בירוקרטית וחוסר הלימה בין הצרכים העירוניים לבין רצונות ודרישות ועדות התכנון השונות.

בעירייה ציינו עוד כי הכרזתו של השר גלנט הינה בעלת חשיבות עצומה, "שכן תסייע בשחרור כל אותם חסמים ולקידומן בפועל של תוכניות פינוי בינוי בבת ים", כך נמסר. 

פורסם על ידי