טיול לשבת: עין כרם הציורית

צילום: הרווי ספיר, מתוך אתר פיקיויקי

צילום: הרווי ספיר, מתוך אתר פיקיויקי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

ימי הסתיו האחרונים נותנים לנו עוד מספר ימים של שמש חורפית, וזאת ההזדמנות האחרונה לטייל בסמטאות הציוריות של שכונת עין כרם בירושלים.

לטייל בשכונת עין כרם זה כמו לטייל בתוך מדינה מצוירת. שכונה זאת נחשקת בגלל אופייה הכל כך מיוחד שמנותק כליל מהעיר הסואנת ובגלל הכנסיות והמנזרים הרבים שבה. הנופים הנשקפים הם כאלו שבדרך כלל אנו רואים בחו"ל, הגבעות בשלל צבעים לאחר הגשם, צריחי המנזרים והיערות שמקיפים את שכונות המגורים של עין כרם יוצרים אווירת בילוי שאין לו אח ורע בישראל.

את הבילוי בשכונה מומלץ להתחיל בשעות הבוקר המוקדמות כי בשעות הצהריים כבר לא תהיה לכם חנייה. אז לאחר שמצאנו חנייה, תפנו ימינה מהרחוב הראשי עין כרם לעבר רחוב השער ותגיעו  לכנסיית יוחנן המטביל. לפי הסברות, יוחנן אשר הטביל את ישו נולד בכנסייה זאת.

הכניסה לכנסייה ולחצר הציורית שלה מותרת בשעות אחר הצהריים משעה 14:30 ועד השעה 17:00 (בחורף). מכנסיית יוחנן המטביל יש לחזור לרחוב עין כרם ולפנות ימינה לרחוב דרך האחיות שיוביל אתכם למנזר האחיות ציון. המנזר שהוקם במאה ה-19 נחשב לאחד המקומות היפים ביותר בכפר בזכות המוזיאון הארכיאולוגי שבו, עצי הפרי השופעים שבגן ונקודות התצפית הגבוהות שפזורות ברחבי המתחם ומשקיפות על הרי ירושלים והכפר. כדי להיכנס, כל מה שתצטרכו לעשות זה לדפוק על דלתות המנזר ולבקש רשות.

לאחר שתסיימו ליהנות מהנוף ותעזבו את המנזר, פנו ימינה לרחוב האורן ותמשיכו עד הפנייה ימינה לרחוב המעיין. אם תרצו, תוכלו לעצור בדרך בכנסייה עתיקה ומרהיבה נוספת – כנסיית סנט ג’ון שבנויה על שרידים מהתקופה הביזנטית. הכנסייה פתוחה משעה 14:30 ועד 17:45 (ומסיימת את פעילותה בקיץ שעה מוקדם יותר). לאחר הפנייה לרחוב המעיין, תגיעו למעיין עין כרם – המעיין העתיק בו נערך המפגש בין אלישבע (שנשאה ברחמה את ישו) לאמו המאמצת מרים. המעיין הצונן הוא הזדמנות מושלמת לנוח בצל העצים או לטבול את רגליכם במים. את הבילוי המוצל אפשר לשלב עם גלידה קרה באחת הגלידריות ברחוב המעיין, כמו גלידריית טרזורו (ברחוב המעיין 23).

מיטיבי לכת יוכלו להמשיך עם השילוט לכנסיית הביקור שאמנם ממוקמת מעט רחוק יותר מהאתרים המרכזיים אבל קירותיה המעוטרים באיורים שמגוללים את חיי הורי יוחנן מהווים מוקד משיכה לאנשים חובבי אמנות ואווירה. הכנסייה פתוחה מהשעה 14:30 ועד השעה 17:00 (בחורף).

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

כיסוי ראש

2 ליטר מים לאדם

מצלמה

בגד חם

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

תושבי בת ים יזכו להנחה של 10% על כל הטיולים שבאתר.

פורסם על ידי