טיול לשבת: נחל ייט"ב

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

שוב שבת… לחלקנו השבת היא הזדמנות לסדר את כל הבלגן של השבוע, או לקרוא ספר טוב, או להתאחד משפחה, כל אחד וטעמו. מניסיוני אני יכול להעיד שאין כמו טיול טוב כדי לפתור בעיות לא פתירות. טיול מפגיש אותנו עם אנשים ומחבר אותנו לעולמות ולחוויות חדשות. טיול יכול לנקות את הנפש, טיול בטבע מביא אותנו לשלווה ורוגע. זאת גם הזדמנות להיות עם עצמך ולשמוע את היקום מדבר אליך.

ימי החורף האחרונים מאחורינו. אולי יהיו עוד כמה מטחי גשם, אבל השבת הזאת מושלמת לטיול מוצלח אל נחל ייט"ב (בשמו המלא נחל יד יצחק טבנקין) בבקעת הירדן. שמו הערבי – ואדי עוג'ה – מציין את הפיתולים הרבים לאורך הנחל.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 1 עד לצומת אלמוג, ממשיכים לכיוון ים המלח ובפנייה הבאה פונים שמאלה ומתחברים לכביש  90, כביש הבקעה. נוסעים כרבע שעה עד שרואים שלט וואדי עוג'ה/נחל ייט"ב. פונים שמאלה עד למגרש החנייה ומשם הולכים לאורך הנחל עד למפלים ולבריכות  (כעת יש שם מים והנחל זורם בעוז).

הערה ביטחונית: באזור מטיילים גם שכננו, לרוב הם לא מזיקים אך כדאי להיות ערניים. יש לדעת שמסלולי הטיול בבקעת הירדן ובצפון ים המלח נמצאים מעבר לקו הירוק, באזור הנחשב שקט וללא בעיות ביטחוניות מיוחדות. המטיילים נדרשים לתאם את מסלול הטיול עם צה"ל, גם כאשר המסלול אינו עובר בשטחי אש. במסלולים העוברים בקרבת מעיינות באזור זה יש סבירות גבוהה לפגוש ברועים פלסטיניים ועדריהם, והמטיילים נדרשים לערנות מיוחדת. אין לראות בתיאור המסלול משום המלצה לביצועו.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה

כיסוי ראש

בגד ים

מגבת

ארוחת צהריים ליד הנחל יכולה להיות נהדרת.

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו: www.tiyoolim.com

 

פורסם על ידי